Modern nyugati társadalmunkban a vásárlás funkciójának megváltozása figyelhető meg, amely a szükséges termékek beszerzésétől egyre inkább a szórakozás és a kikapcsolódás irányába tolódik el. Nagyvárosokban a plázák a társadalom meghatározó létesítményeivé, helyszíneivé váltak. Ez megnövelheti a vásárlási kényszer mint viselkedési függőség előfordulásának a veszélyét. A zavar – szélsőséges esetben akár súlyos – anyagi, érzelmi, pszichés és kapcsolati problémákkal járhat.
A tanulmányban a magyarországi plázalátogatók körében vizsgált kényszeres vásárlói prevalencia, demográfiai adatok, illetve a zavarral összefüggő különböző klinikai tünetekkel és személyiségjellemzőkkel való kapcsolat kerül bemutatásra, mint a distressz, depresszió, szorongás, kényszeresség, önértékelés stb. A tanulmány további célja a plázalátogatók populációján belül elkülöníthető, eltérő pszichés háttérmechanizmus-rendszerrel és motivációkkal rendelkező csoportok feltárása.
A tanulmány itt olvasható.